Saker att göra (Torsdag 14/2)

Måste påpeka att det där med att mobilblogga gick sådär. Eller helt ärligt så har det inte gått alls.
 
Tyvärr har ni fått stirra på det där fula inlägget alldeles för länge nu. Gick inte att arrangera om texten så det fick se som nån inbjudan till ett snitsigt bröllop istället. Sorry!
 
Vet inte varför men jag har under hela 2013 (yeah, HELA en och en halv månad) kännt att jag har mindre och mindre tid för den här bloggen. Januari var extremt intensiv och även om februari har lugnat ner sig rent jobbmässigt så är det så otroligt mycket annat som jag vill göra: till slut starta upp min tv-spelsblogg som jag aldrig tycks bli klar med, klippa nya Borgmästar-filmen som bara ligger och väntar, läsa ut Zlatans bok, gymma, kolla på resor, skriva kortfilmsmanus och framför allt ta reda på exakt vad jag vill syssla med i höst. Det är ett beslut som jag gång på gång tänker på men som jag aldrig tycks komma på nåt vettigt svar.
 
Det är ytterst frusterande då jag är en sån människa som aldrig riktigt kan slappna av förrän jag har avklarat allt important stuff som ligger i vägen. Jag kan skjuta upp det och göra saker som jag heller vill göra men jag kan aldrig njta fullt ut av dem.
 
Märkligt det där hur så mycket kul saker tillsammans bara kan bilda vad som nästan känns som en obestigbart berg. Tror det handlar om att jag bara måste ta mig över den största bumlingen, nämligen hur min situation kommer se ut resten av året. Jag har förslag som tex lärarutbildning och att studera radio men inget av dem känns bombsäkert. En stor del av det består säkerligen av att jag inte kollat upp utbildningarna tillräckligt än. När jag väl gjort det kommer bilden nog att klarna. Det gäller bara att tvinga sig själv att sätta sig ner och göra lite research. Är 100% säker på att jag kommer vara så jävla nöjd med mig själv när jag väl tagit mig den tiden.
 
Missförstå mig rätt, kära läsarkrets, jag är inte på något sätt überstressad som en hispig unge som halsat 2 liter cola på 30 sek. Jag är bara väldigt medveten om min situation och jag kan störa mig lite på att jag samtidigt är en person som kanske inte tar tag i saker och ting direkt utan som grubblar lite på det, funderar ett eller två varv extra och sen startar upp vad det nu må vara.
 
*Skrollar igenom inlägget*
 
Sedär ja, det blev minsann ett robust inlägg det där. Inte illa plinkat för att vara...03.29?! Jävlar vad tiden runnit iväg. Time to make love to my sweet bed^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0