There and back again (Onsdag 20/12)

Eftersom jag är på västkustbesök i Strömstad passar rubriken bra plus att jag vill fortsätta att glida på Hobbit-hypen (ledtråd: sista Hobbit-filmen kommer heta som rubriken). Besökssiffrorna slog nämligen i taket dagen då jag publicerade min Hobbit-recension. Tyvärr är dom fortfarande så låga att jag inte vågar tillgännage dem. Tro mig, ni få som läser denna skulle bara känna er illa till mods över hur ensamma ni är här. Men samtidigt är jag grymt tacksam för vilka ni nu är. Tyvärr vet jag ju också att jag själv drar minst 2-3 bloggbesök från jobbet när jag loggar in på olika datorer!
 
Sitter som sagt i mitt gamla pojkrum. Första heldagen i Strömstad går mot sitt slut. Anlände med tåg igår strax innan 18-tiden bara för att dumpa packningen hemma för att bege mig till vår eminenta restaurang-bio Park. Där väntade Sofia, hennes föräldrar, bror samt Jessica, Bengt och efter en stund Börjesson. Firade att Sofia examinerats från undersköterskautbildningen (aka USK!). Blev en chill kväll med världens näst godaste pizza (den äran har BBQ Bacon på Pizza Hut) och mycket snack.
 
Idag sov jag ikapp förlorad sömn och klev inte upp förrän efter 12. Sen smörade jag för mina sjuka och halvt sängliggande föräldrar genom att laga lasagne. Skeptiska facebook-läsare vägrade dock tro att jag lagat nåt eget (och jag klandrar dom inte, mickron är min bästa vän!) men en dag ska jag bjuda in dom till en legendarisk trerättersmeny signerad recept av Gordon Ramsay och visa dom! Fast känner jag mig själv rätt lär en snigel simma över Atlanten innan jag kommer till skott. I övrigt återupptog jag, Sofia och Börje filminspelningen till vår nästa borgmästar-film. Jäkligt kul och vi ska fortsätta så smått imorrn. Bara svårt att få ihop det när alla jobbar (utom undertecknad då). Svårt att ändå inte bli bitter över att man inte filmar oftare.
 
För att hoppa lite bland datumen, men för att knyta an (eller som kidzen säger segwaya) till trerättersmiddag, så var jag på just det i fredags. De tre Gamla stan-brudarna Marika, Lizette och halvt-om-halvt Sanna bjöd på en storstilad avslutning eftersom de alla tre ska flytta från deras lyxiga 200-kvadratare. Jag, Emil, Johan, Jonas, Martin och Andreas stod på den exklusiva gästlistan och maten gjorde ingen besviken! Lite trisst att man inte kommer få besöka den lägenheten längre. Enda gången som medelklass-Hansson får känna sig rik!
 
Nä, nu ska jag luta mig tillbaka och fortsätta läsa Zlatans självbiografi. Hörde jag nån sätta en fotboll i halsen? Yep, jag, killen som finner fotboll en av världens mest överskattade saker ska läsa herr Ibrahimovics episka sagoberättelse om sig själv. Så länge han inte inleder varenda mening med "Nääää, asså" så är jag nöjd! Hoppas dock på att han fortsätter prata om sig själv i tredje person: "Zlatan är glad idag. Zlatan har ätit frukost".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0