2012 - schysst klang (Måndag 31/12)

2012 äro snart slut: året då världen skulle dra sin sista suck och sen explodera i en kaskad av maja-kalendrar men om jag inte är helt fel ute och cycklar knallar vi alla fortfarande runt på det här klotet. Tur är väl det!
 
 
När Sebastian tänker skriva en "kort årskrönika" finns det skäl till oro. Tror hälften av alla mina inlägg börjar med frasen "här kommer ett kort inlägg" och två romaner senare har ni läst färdigt mitt inlägg men eftersom förberdelser inför nyårsfirande (gå till COOP och köpa glass) står på schemat så har jag anledning att keep it short and sweet!
 
Jag har alltid tyckt att "2012" har haft en bra klang till det. Ni vet, vissa år låter bara bättre när man säger dem högt. "2003" och "2008" var två såna år också. Precis som att jag tycker talet "23" låter bra. Varför då? undrar ni. Ingen aning. Det låter bara bra. Ibland är känsla den bästa anledningen att gå på något. Magkänsla.
 
Så levde 2012 upp till sina schyssta klang? Jodå, det får jag väl allt säga. Precis som The Hobbit var den andra halvan en uppryckning järmfört med janurai-april. Året inleddes med att jag för första gången i mitt liv fick tampas med arbetsförmedlingen, a-kassan och fan och hans moster. Hankade mig fram som deltidsarbetare på OTW-television till april då kassan sinat så mycket att man fick ta fram sina dolda talnger. Dags att ta fram säljarrrösten och sälja sin själ till finnar, ester och båtsugna svenskar! Fick jobb på Tallink Silja Line som biljettbokare men hoppade av utbildningen efter en vecka då jag fått jobb på Big Brother. Kände mig lite som en prostituerad (eller hur jag kan tänka mig att en sådan känner...jag har ju ingen sån erfarenhet egentligen...Eller?;)) då jag började jobba med ett projekt som jag länge bojkottat men med facit i hand var det ett av de mest lärorika och annorlunda jobben jag haft inom TV-branschen.
 
Därfefter kom sommaren och äntligen en fulltidsstjänst på OTW som varande ända in i december! I augusti kickade jag också efter fem år igång inspelningen av en ny långfilm med gamla Strömstad-gänget. Under julhelgen har vi fortsatt att spela in och jag njuter verkligen i fulla drag. Hänga med gamla polers men samtidigt få regissera, fota och skådespela är nåt jag definitivt måste göra oftare.
 
Med sommaren kom också en ny lägenhet i och med att gamla GTV-kamraten Emil kom upp till storstan då vi bestämde oss för att bli roommates. Resten av hösten har bara rullat på med många personliga upptäcker, helgnöjen och bara varit allmänt kanon! Nu när 2013 kikar fram på horisonten är jag säker på att det kommer bli ett kick-ass-år! Året då jag med stor sannolikhet lämnar Stockholm och... ja, där lämnar jag er i en cliffhanger och säger bara GOTT NYTT ÅR!
 
(Min lista över Årets filmer är på g. Har ett gäng som jag ska hinna se innan jag publicerar listan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0